کفش

کفش مینیمال مناسب ورزش یا استفاده روزمره

کفش مینیمال

کفش مینیمال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

این دسته از کفش‌ها در دنیای امروزی برای مصارف مختلفی ترند شده‌اند. به عنوان مهم‌ترین تعریف در معرفی کفش‌های مینیمال که با اصطلاح پا برهنه Barefoot نیز بین مردم رایج و شناخته می‌شوند؛ می‌توان به حس استفاده از این کفش‌ها اشاره کرد که چیزی نزدیک به حس نپوشیدن کفش است. یعنی ویژگی‌های ظاهری یا فیزیکی این کفش‌ها به گونه‌ای است که فرد در زمان استفاده از کفش؛ احساس پا برهنه بودن دارد. افراد مختلف ممکن است به منظورهای خاص شخصی؛ تمایل به استفاده از انواع کفش‌ مینیمال داشته باشند. ممکن است تمایل به حس راحتی پاها در زمان استفاده از کفش برای ساعت‌های متوالی؛ اولین اولویت افراد باشد. یا ممکن است بعضی از افراد برای منظورهای خاص ورزشی از این کفش‌ها استفاده کنند؛ یا شاید بعضی از افراد استایل مینیمال را برای خود برگزیده باشند.

کفش مینیمال
کفش مینیمال

کفش مینیمال چیست و چه کاربردی دارد؟

 لازم به ذکر است که امروزه کفش مینیمال با برندهای مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شوند. در حال حاضر کمپانی‌های مطرح دارای برندهای بزرگ و شناخته شده در جهان نیز برای مشتریان خود که خواهان استفاده از کفش‌ مینیمال برای مصارف مختلف خود هستند؛ انواع مختلف این کفش‌ها را تولید می‌کنند. کفش‌های با استایل مینیمال و مناسب برای استفاده‌های رسمی که توسط برندهای جهانی در رنگ‌های خنثی و با متریال‌های مختلفی همچون چرم طبیعی یا مصنوعی، جیر، اشبالت و غیره تولید می‌شوند ظاهری بسیار لوکس و جذاب دارند. اغلب این مدل از کفش‌ها دارای عمر نامحدودی هستند و به اصطلاح عمری محسوب می‌شوند. همچنین در بسیاری از مواقع این نوع از کفش‌ها قابلیت تعمیر دارند؛ ولی به دلیل دارا بودن برندهای مطرح جهانی از دسته کفش‌های گران قیمت محسوب می‌شوند. شرکت آذین گام به عنوان یکی از مراکز فروش عمده کفش در ایران، ارائه دهنده انواع کفش های با کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

کفش مینیمال مناسب برای استایل رسمی چگونه است؟
کفش مینیمال مناسب برای استایل رسمی چگونه است؟

ویژگی‌های کفش مینیمال

امروزه کفش‌های مینیمال مانند سایر کفش‌ها با طراحی‌های مختلفی تولید می‌شوند که با سبک سلیقه افراد، نوع استفاده برای مصارف مختلف، هزینه‌های مصرف کنندگان و همخوانی با دنیای مد تطابق داشته باشند. به گونه‌ای که بتوانند کلیه نیازهای افرادی را که خواستار استفاده از انواع کفش‌ پا برهنه هستند تامین نمایند. کفش‌های مینیمال ورزشی یا مخصوص پیاده‌روی در مقایسه با مدل‌های کلاسیک طراحی شده برای پیاده‌روی و ورزش؛ حس راحتی بیشتری در زمان پوشیدن و راه رفتن به پاها القا می‌کنند.

در کفش های مینیمال به دلیل نازک بودن زیره کفی کفش؛ تماس با کف زمین هنگام راه رفتن بیشتر احساس می‌شود. شاید به این دلیل فشار و سنگینی که در زمان استفاده از کفش‌های کلاسیک بر روی پا حس می‌شود کمتر می شود. در نتیجه حس راحتی بیشتری نیز به پاها می‌دهد. بعضی از مدل‌های این دسته از کفش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به مانند جوراب به پا پوشیده می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. از دیگر ویژگی‌های کفش‌ مینیمال که آن‌ را از سایر کفش‌های موجود در بازار متمایز می‌کند می‌توان به پاره‌ای از موارد ذیل اشاره کرد:

  • راحتی غیر قابل توصیف در پاها و انگشتان در کفش مینیمال
  • بهبود قدرت پاها و عملکرد مطلوب قوس پا
  • کاهش و التیام دردهای پا
  • سبکی و چابکی
  • استفاده از کفش مینیمال بدون نیاز به پوشیدن جوراب
  • ظاهری دمپایی مانند برای استفاده‌های ورزشی یا روزانه
  • مدل‌های مناسب برای استایل زنانه و مردانه
  • دارای مدل‌های یونیسکس
  • ساده و بدون زرق و برق بودن کفش مینیمال
  • مدل‌های دارای جیب‌های جداگانه برای تک تک انگشتان پا مطابق با پنجه پای حیوانات
  • دارای یک لایه بسیار منعطف و نازک 10-3 میلی‌متر در کف کفش
  • دارای مدل‌های ورزشی و کتانی
  • عمر مفید بالای کفش مینیمال
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
کفش مینیمال پنجه انگشتی

کفش مینیمال پنجه انگشتی

مزایای کاربردی کفش مینیمال

کفش‌های مینیمال یا پا برهنه بسته به نوع استفاده افراد و نوع نگاهی که افراد مختلف در انتخاب آن‌ها دارند دارای ویژگی‌های متعدد خاص و کاربردی خود هستند. یک فرد ورزشکار که به سراغ کفش‌های مینیمال می‌رود قطعا راحتی استفاده در تمرینات ورزشی را مد نظر خود قرار داده است.

کسی که برای پیاده روی‌های روزانه از کفش پا برهنه استفاده می‌کند نیز راحتی و سهولت استفاده از کفش، دوام و استفاده طولانی‌مدت‌تر را در نظر می‌گیرد. ضمنا بسیاری از افراد به دلیل پوشیدن لباس سبک مینیمال که یک سبک امروزی و مدرن محسوب می‌شود، علاقه زیادی به کفش‌های مینیمال دارند. سبک مینیمال در لباس پوشیدن سبکی است که با دنیای پر از مشغله امروز بسیار همخوانی دارد. افراد در این سبک از لباس پوشیدن؛ راحتی بدن در روز، سادگی پوشش و سلیقه خود را در انتخاب لباس و کفش در نظر می‌گیرند. لازم به ذکر است که این نوع از استایل در انتخاب لباس و کفش هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و بر اساس استانداردهای جهانی همیشه جذاب بوده است. سادگی در طراحی لباس و کفش مینیمالیستی باعث می‌شود که با هر استایل و لباسی ترکیب شوند.

بر اساس مطالب فوق، از دیگر مزایای قابل توجه انواع کفش مینیمال می‌توان به استفاده طولانی مدت کفش؛ بی آنکه از چرخه مد خارج شود اشاره کرد. در واقع یک کفش ساده کلاسیک مینیمال برای استایل‌های رسمی به رنگ مشکی، خاکستری، سورمه‌ای یا قهوه‌ای ساده؛ تا سالیان سال می‌تواند تواما برای استفاده‌های روزمره و رسمی گزینه بسیار ایده‌آلی باشد.

کلام پایانی

در این مقاله از شرکت آذین گام تحت عنوان کفش مینیمال چیست و چه کاربردی دارد؟ تلاش کردیم به معرفی انواع کفش‌های  مینیمالیستی، موارد کاربردی و ویژگی‌های این کفش‌ها اشاره‌های مختصری داشته باشیم. با این امید که توانسته باشیم اطلاعات کاربردی مفیدی را در این خصوص با شما خوانندگان گرامی به اشتراک بگذاریم. در پایان لازم است یادآوری کنیم که کفش‌های مینیمال به دلیل وزن کم خود و سبکی ذاتی کفش؛ اغلب سلامتی پاها را در حین استفاده تامین می‌کنند. بنابراین باید گفت که علاقه مندان زیادی برای استفاده دارند. ولی اگر مشکلی در سلامتی پاها اعم از ورم کف پا، کف پای صاف، تاندونیت، بونیون یا انگشت چکشی و سایر امراض پا وجود دارد پیش از تصمیم‌گیری به استفاده و پوشیدن این دسته از کفش‌ها؛ خوب است با یک پزشک متخصص در این خصوص مشورت شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *