کفش

کفش مناسب چه ویژگی هایی دارد

کفش مناسب

کفش مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید کمتر کسی از میان اجزای لباسش به این نکته توجه داشته باشد که کفش مناسب برای او چه نوع کفشی است. باید بگوییم که انتخاب کفش‌ها بیشتر از سایر اجزای استایل شما اهمیت دارد. به این دلیل که اگر به صورت اصولی و دقیق انتخاب نشوند ممکن است مشکلاتی را برای کمر، پا و باسن شما ایجاد کنند.

 به صورت کلی مشخصات کفش مناسب در کفش عمده به این صورت است که بتواند انتقال وزن بدن شما را به خوبی روی پاها میسر کند. همچنین از بروز اتفاقات ناگوار مانند زمین خوردن جلوگیری نماید.

کفش مناسب


انواع کفش مناسب

در ادامه این مقاله از آذین گام همراه ما باشید تا به صورت تخصصی و جامع در خصوص مشخصات کفش مناسب و نکات انتخاب کفش مناسب شلوار مام استایل اطلاعاتی مفید و کاربردی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم.

ویژگی‌های کفش مناسب چیست؟

شاید تصور کنید کفش مناسب کفشی است که از قیمت بالاتری برخوردار باشد. خرید از یک برند معروف الزاماً بیانگر کیفیت بالای یک کفش است.

اما باید بگوییم که اینطور نیست و برای تشخیص ویژگی‌های کفش مناسب بایستی به نکات زیر توجه کنید:

کفش مناسب


ویژگی‌های کفش مناسب

  • با استفاده از یک بند توری یا غیر قابلیت تنظیم داشته باشد.
  • قسمت تکیه‌گاه یا جام پاشنه بایستی نرم و پایدار باشد تا از حرکت عمودی یا افقی پاشنه جلوگیری به عمل آورد.
  • در جلوی کفش باید فضای کافی جهت قرار گرفتن انگشتان پا وجود داشته باشد. علت این است که در هنگام راه رفتن معمولی پای شما از جهات مختلف به یک سانتی متر فضای بیشتر احتیاج خواهند داشت.
  • در انتخاب ارتفاع پاشنه کفش توجه داشته باشید که اگر این ارتفاع بیش از دو و نیم سانتی‌متر باشد امکان پیچ خوردگی و درد در قسمت جلوی پا بیشتر خواهد بود.
  • از دیگر مشخصات کفش مناسب این است که به هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید بایستی به ماندگاری آن نیز توجه نمایید.

البته ماندگاری کفش‌ها با توجه به نوع استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنید متفاوت خواهد بود. به طور کلی توجه داشته باشید که جنس کفش شما در برابر آسیب‌های روزمره، ساییدگی و … مقاومت بالایی داشته باشد. با این ویژگی می توانید مدت زمان بیشتری نیز از کفش خود استفاده کنید.

  • یک کفش مناسب بایستی قابلیت تنفس و جریان هوا را بین انگشتان پا امکان‌پذیر سازد. چنین انتخابی در روزهای گرم سال و یا در هنگام پیاده‌روی ورزش و … احتمال عرق سوز شدن یا عفونت‌های قارچی را کاهش دهد.

سایر ویژگی های یک کفش خوب

  • اگر از جمله افرادی هستید که کف پای صاف دارند بهتر است هنگام انتخاب کفش کفش‌هایی را که دارای قوس مناسب هستند انتخاب کنید.

همچنین کفش‌هایی که در قسمت زیرین خود دارای بالشتک‌های مناسبی هستند احتمال آسیب یا ضربه در حین ورزش یا پیاده‌روی را کاهش می‌دهند. پس یادتان باشد مشخصات کفش مناسب تنها به ظاهر و راحتی آن محدود نمی‌شود. توجه به این موارد احتمال بروز آسیب به بدن شما را طی استفاده از کفش و در آینده کنترل می‌کند‌.

  • به خاطر داشته باشید که انتخاب خود را با توجه سبک زندگی و فعالیت خود انجام دهید. به این ترتیب انتخاب‌های شما محدودتر خواهد شد و راحت‌تر می‌توانید کفش مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • توجه به قیمت نیز یکی دیگر از نکاتی است که بایستی حتماً در لیست ویژگی‌های کفش مناسب به آن توجه داشته باشید. در واقع شما نباید کیفیت و راحتی کفش را فدای قیمت آن کنید. یعنی به هیچ وجه جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها کیفیت خرید خود را کاهش ندهید.
کفش مناسب


مشخصات کفش مناسب

  • شما عزیزان می‌توانید برای اینکه یک خرید به صرفه‌تر در انتخاب کفش مناسب خود داشته باشید از طریق مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری یک کفش خوب با قیمت اقتصادی پیدا کنید. حتی می‌توانید از تخفیف‌ها و کوپن‌های فروشگاه‌های اینترنتی نیز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهره‌مند شوید. آذین گام به عنوان یکی از مراکز فروش عمده کفش ایران ارائه دهنده انواع کفش های مردانه، زنانه و بچگانه مناسب می باشد. این شرکت آماده عرضه انواع برندهایی همچون نایک، آدیداس، اسکیچرز و … به شما مشتریان عزیز می باشد.

نکات انتخاب کفش خوب

انتخاب کفش مناسب علاوه بر اینکه فعالیت‌های روزمره شما را به آسانی میسر می‌کند به حفظ سلامت پاهای شما نیز کمک می‌نماید. در نتیجه از آن‌جایی که پاهای شما جزو یکی از ابزارهای ضروری در طول زندگی روزمره شما هستند توجه به ویژگی‌های کفش مناسب در حین خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه نکاتی را که باید هنگام خرید کفش مناسب به آن توجه داشته باشید برای شما عنوان می‌کنیم.

  • هنگامی که در فروشگاه قصد خرید کفش را دارید حتماً به صورت ایستاده کفش‌ها را امتحان کنید زیرا پاهای شما در حالت ایستاده منبسط می‌شوند.
  • هنگام امتحان کردن کفش‌ها هر دو جفت کفش را امتحان کنید و با آن‌ها قدم بزنید تا از راحتی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر کفشی را که انتخاب کرده‌اید هنگام راه رفتن شما را اذیت می‌کند از خرید آن منصرف شوید. به این دلیل که کفش مناسب باید در همان لحظه خرید احساس راحتی را به شما منتقل کنند  نه چند ماه و چند سال بعد از استفاده از آن‌ها.
  • در انتخاب سایز کفش مناسب به سایزهای قبلی خود در خریدهای گذشته توجه نکنید. به این دلیل که علاوه بر اینکه ممکن است در طول این مدت پاهای شما رشد داشته باشند سایز کفش‌های ورزشی با سایز کفش‌های مجلسی و … متفاوت خواهد بود. در نتیجه شما نمی‌توانید سایز کفش مجلسی خود را با سایز کفش ورزشی خود به طور یکسان انتخاب کنید.

سایر نکات درباره انتخاب کفش مناسب

  • توجه داشته باشید که کفش مناسب بایستی از تمام نقاط بدن شما پشتیبانی کند نه فقط پاها. به عبارت دیگر این کفش بایستی دارای پاشنه سفت، بالشتک مناسب و انعطاف پذیری مطلوب در قسمت توپی پا باشد.
  • کفشی را انتخاب کنید که در کلیه نقاط کفش پای شما احساس راحتی کند.یعنی به گونه‌ای نباشد که پای شما در تنگنا قرار گرفته باشد و احساس ناراحتی داشته باشید.
  • در هنگام امتحان کردن کفش‌های مختلف برای خرید کفش مناسب جورابی را به پا داشته باشید که همیشه همان جوراب را می‌پوشید.
کفش مناسب


نکات انتخاب کفش مناسب

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالب فوق، یک کفش مناسب از بروز هرگونه آسیب و صدمه به پاها و سایر مفاصل بدن شما جلوگیری به عمل می‌آورد. پس در نتیجه اگر سلامت بدن شما برای‌تان از اهمیت بالای برخوردار است می‌توانید به نکات عنوان شده در این مقاله توجه کنید. همچنین از طریق ارتباط با مجموعه ما کفش مناسب پیاده‌روی، مجالس، ورزش، کوهنوردی و … خود را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *